سرخط خبرها

بازیگر فیلم‌های «جیغ»: «دربارهٔ اتفاقات جنگ غزه ساکت نمی‌مانم»

  • کد خبر: ۱۹۶۳۶۹
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
بازیگر فیلم‌های «جیغ»: «دربارهٔ اتفاقات جنگ غزه ساکت نمی‌مانم»
ملیسا باررا، بازیگر مکزیکی مجموعه‌فیلم‌های «جیغ»، گفت که ــ علی‌رغم محرومیت‌ها و محدودیت‌های حرفه‌ای ــ همچنان بر مواضع خود در باب جنگ اسرائیل و حماس استوار است.

به گزارش شهرآرانیوز، این بازیگر یکی از ستاره‌های قسمت‌های اخیر مجموعه‌فیلم‌های جیغ بود که انتظار می‌رفت در قسمت بعدی آن نیز حضور داشته باشد. او، در نقش «سم کارپنتر»، هم در جیغ ۵ (۲۰۲۲) و هم در جیغ ۶ (۲۰۲۳) امسال بازی کرد و در موفقیت این دو فیلم بسیار مؤثر بود. اما، پس از پست‌هایش دربارهٔ جنگ بین اسرائیل و حماس ــ که استودیوی سازندهٔ فیلم آن را «یهود‌ستیز» توصیف کرد ــ دیگر نباید منتظر چنین اتفاقی باشیم.

سخن‌گوی شرکت «اسپایگِلَس»، گروه رسانه‌ای پشتیبان مجموعهٔ جیغ، در بیانیه‌ای گفت: «موضع ما کاملاً روشن است: ما یهودستیزی یا نفرت‌پراکنی را مطلقاً تاب نمی‌آوریم، به هر صورتی که باشد: ارجاعات فریبنده به نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی، یا تحریف هولوکاست یا هر سخنی که آشکارا حدود سخنان نفرت‌آمیز را نقض می‌کند.» بدین ترتیب، این ظن تقویت شد که بازیگر مکزیکی در قسمت‌های بعدی این مجموعه حضور نخواهد داشت.

پس از انتشار اخباری مبنی بر جدایی باررا از مجموعهٔ جیغ، او در یک استوری نوشت: «پیش از هر چیز، [باید بگویم] من یهود‌ستیزی و اسلام‌هراسی را محکوم می‌کنم؛ نفرت و تعصب در قبال هر گروهی را محکوم می‌کنم. در مقام فردی لاتین‌تبار، یک مکزیکی مغرور، بابت داشتن پلتفرمی که به من امتیاز شنیده‌شدن می‌دهد احساس مسئولیت می‌کنم؛ برای همین، سعی کرده‌ام از آن برای افزایش آگاهی دربارهٔ مسائلی که به آن‌ها اهمیت می‌دهم استفاده کنم، و صدایم را به کسانی بدهم که لازمش دارند.»

باررا در ادامه افزود: «هر فردی بر روی کرهٔ زمین سزاوار [بهره‌مندی از] حقوق انسانی برابر و کرامت و البته آزادی است. معتقدم هیچ گروهی از مردم رهبر و پیشرو دیگران نیستند و هیچ نهاد حاکمیتی‌ای نباید موقعیتی مصون از انتقاد داشته باشد. من شبانه‌روز برای توقف مرگ‌ومیر و خشونت، و شکل‌گیری همزیستی مسالمت‌آمیز دعا می‌کنم. همچنان، به صحبت دربارهٔ کسانی که بیشتر مستحق آن‌اند ادامه خواهم داد و مدافع صلح و امنیت، و حقوق بشر و آزادی خواهم ماند. سکوتْ انتخاب من نیست.»

منبع: CNN

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->